استفاده از موتورشو
    
تعداد بازدید: 9086
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1399/11/25
منبع : درون سازمانی

در این مقاله به مزایای استفاده از موتورشو جهت حل معضل رسوب در موتور می پردازیم.

درصورتی‌که به هر دلیلی بخواهید تمامی مجراهای موتور را از رسوبات پاکسازی کنید، اساسی ترین راه، باز کردن موتور و شستشوی کامل سیستم روغن‌کاری یا سوخت‌رسانی خودرو خواهد بود. شاید استفاده از چنین روشی باعث از بین رفتن تمامی رسوبات موجود در پیشرانه شود، اما باز کردن موتور خودرو و شست‌وشوی قطعات داخلی آن از لحاظ اقتصادی چندان به‌صرفه نبوده و زمان نسبتاً زیادی را نیز به خود اختصاص می‌دهد.

توصیه ما استفاده دوره ای از موتورشو یا اصطلاحا انجین فلاش است که رسوب‌های انباشته شده در مسیر مجاری روغن را در کمترین زمان و با کمترین هزینه پاکسازی می‌کنند. البته همزمان تنظیم موتور، تعویض فیلتر سوخت، پاکسازی انژکتور، کنترل دوره ای شمع ها و ... را نباید فراموش کرد.

استفاده از موتورشو نیز همچون استفاده از مکمل‌های جرم‌گیر روش بسیار ساده‌ای دارد. پیش از تعویض روغن، موتورشوی آترود را داخل موتور ریخته و پس از آن با توجه به دستورالعمل درج شده روی ظرف، موتور را دقایقی روشن نگه دارید (در حدود 5 الی 10 دقیقه) تا محلول به تمامی بخش‌های موتور خودرو برسد. پس از طی شدن زمان موردنظر، موتورشو و رسوبات را تخلیه و روغن جدید خودرو را جایگزین نمایید.

ناگفته نماند که فلاش کردن موتور خودروهای بسیار قدیمی و فرسوده چندان توصیه نمی‌شود و ممکن است فلاش موتور چنین خودروهایی به جای برطرف کردن رسوب‌های موجود در پیشرانه، مشکلاتی را برای صاحبان این خودروها به‌همراه داشته باشد، چراکه در موتور بسیاری از خودروهای قدیمی، رسوبات نقش درزگیر را ایفا کرده و شکاف‌های میان قطعات را پر می‌کنند؛ در نتیجه برطرف کردن رسوبات در چنین خودروهای فرسوده‌ای احتمال دارد که باعث باز شدن درزها و شکاف‌ها شده و ضعف آن قطعات را آشکار ‌کند.

استفاده از موتورشو برای پاک کردن رسوب موتور خودرو، مزایای دیگری نیز در پی خواهد داشت. از جمله:

  • بازیابی قابلیت ارتجاعی واشرها و پولک لاستیکی
  • بهبود روغن‌کاری و کاهش استهلاک موتور
  • کاهش مصرف سوخت و سر و صدای موتور
  • بهبود مسیر روغن‌رسانی در موتور و کوتاهتر شدن زمان استارت سرد
  • افزایش عمر موتور خودرو
  • کمک به فیلتر در تصفیه روغن

از   6   رای
6.68

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.